Welkom op de website van Waterrijck, zorgcentrum en buurtcentrum aan de Lessestraat 2-8 in Heemskerk.
Waterrijck is een centrum waar diverse woonvormen, zorg en welschap functies samenkomen. In Waterrijck zijn huur en koopappartemnenten. Woon op Maat beheert de huurappartementen.
Waterrijck heeft een aantal woongroepen voor psychogeriatrie, verzorgingshuis en verpleeghuisplaatsen. Dit valt onder de Viva! zorggroep.
In Waterrijk werken een aantal eerstelijnszorgdisciplinies nauw samen:
De huisartsen G.J.De Bruijn en W.B.M.Harmsen werken er samen in een HOED.
Er is de service Apotheek ‘Waterrijck” gevestigd, een apotheek die dankzij een medicatie robot de medicijnen meestal meteen mee kan geven.
De psycholoog en SPV van Indigo leveren op een dag in de week eertelijns GGZ zorg.
Viva! heeft er 2 dagen in de week dieetisten, longverpleegkundigen, DMverpleegkundigen en wondverpleegkundigen zitten.
Er is een post voor de Wijkzuster van Viva!
De fysiotherapeuten van het vlakbij gelegen europaplein hebben een dependence in ons centrum en bemannen dat 2,5 dag in de week.
Welschap biedt er diverse cursussen aan.
In onze wijk biedt Waterrijck de bewoners goede voorzieningen en gezondheidszorg dichtbij huis, in hun eigen wijk. In Wijkcentrum Waterrijck werken huisartsen, fysiotherapeuten, wijkverpleegkundigen, apothekers, buurtcentrummedewerkers, behandelaren van Indigo, diëtisten, maatschappelijk werkers, logopedisten en andere disciplines samen aan wonen, welzijn en zorg die het best bij u past. Door nauw met elkaar samen te werken kunnen wij u beter en sneller van dienst zijn en een betere kwaliteit van zorg, wonen en welzijn leveren.
In deze brochure stellen de organisaties die in Waterrijck gehuisvest zijn zich voor.
Informatiepunt
In de centrale hal van Wijkcentrum Waterrijck bevindt zich het Informatiepunt.
Hier kunt u:
– informatie krijgen over de in het Wijkcentrum gevestigde organisaties;
– vragen naar functionarissen van de betrokken organisaties;
– afspraken maken (geldt niet voor alle organisaties);
– folders verkrijgen op het terrein van wonen, welzijn, zorg en inkomen;
– zich inschrijven voor activiteiten;
– informatie krijgen over voorzieningen in de wijk en de stad;
– meldingen doen om van (bepaalde) instellingen aandacht te vragen voor specifieke problemen.