Feedback
Het kan zijn dat u iets tegenkomt in mijn praktijk waarvan u vindt dat het beter kan. Wij zijn altijd blij met een terugkoppeling van wat goed of slecht gaat. U kunt dit , al of niet schriftelijk, aan onze assistente melden. Als u dan tevens aangeeft prijs te stellen op terugkoppeling, zullen wij u berichten hoe wij daar verder mee zijn gegaan. Wij zullen ons best doen zaken te verbeteren waar mogelijk.
Klachten
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Als u een klacht hebt over onze praktijk staan u een aantal mogelijkheden open.
Interne klachtenprocedure:
U vraagt aan de assistente een klachtenformulier. Dat vult u in. Deze klacht wordt dan behandeld door dokter De Bruijn.
U krijgt daar binnen 4 weken een reactie op. Het kan zijn dat u een gesprek met een van de medewerkers in de praktijk wil, het kan zijn dat er iets organisatorisch niet goed loopt. Wij zullen uiteraard ons best doen om uw klacht zo goed mogelijk op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer:
088 0229190
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Externe klachtenprocedure :
Denkt u er met ons niet uit te komen, dan kunt u ook een externe klachtenprocedure starten. Dit doet u door een brief of een e-mail te sturen naar:
Klachtencommissie Patiënt -Huisarts Noordwest Nederland
Postadres: DOKH Kwakelkade21F
1823CL ALKMAAR
tel 072-5208325
E-mail:klachtenregeling@dokh.nl